Thursday, September 17, 2015

რომანტიკოსთა შემოქმედების სწავლების პრობლემები XI კლასში

¨      მიზანი 1.პედაგოგთა პროფესიული განვითარება;
¨      მიზანი 2. იმ სასწავლო მეთოდებითა და სტრატეგიებით უზრუნველყოფა, რომლებიც აზროვნების, კვლევის უნარების განვითარებასა და დემოკრატიული, სამოქალაქო საზოგადოების აქტიურ მონაწილედ ჩამოყალიბებას უწყობს ხელს.

¨      მიზანი 3.  ედაგოგთა მომზადე, განათლების რეფორმის პროცესში აქტიური მონაწილეობისათვის.
შედეგები:
·         სამოდელო გაკვეთილის შემდეგ მსმენელები გამოიყენებენ თანამშრომლობითი  სწავლების მიდგომებსა და ტექნოლოგიებს მოსწავლეთა სოციალური და საკომუნიკაციო უნარების გასავითარებლად;
  • გამოიყენებენ რომანტიკოსთა შემოქმედების შესწავლისას ინოვაციურ მეთოდებს.აქტიური და კრიტიკული აზროვნების განმავითარებელ _ დისკუსია-მსჯელობის სტრატეგიებს;
  • ეფექტურად გამოიყენებენ მასწავლებელთა კომპეტენციებს ურთიერთსწავლებისას.

საჭირო დრო
თემა
მეთოდი/აქტივობა
აქტივობის აღწერა
სასწავლო რესურსი
10  წუთი
თავის გაცნობა-წარდგენა.
,,ყინულის გალღობა“
თვითპრეზენტაცია _ ,,ნივთი ჩემზე“
თითოეულ მონაწილეს ეძლევა ½ წთ.საკუთარი თავის წარმოსაჩენად.
თაბახის ფურცლები,კალამი,მარკერი.
10  წუთი
შეხვედრის მიზნები, შინაარსი,მუშაობის განრიგი,მეთოდები.
სამუშაო გეგმის გაცნობა.
პრეზენტაცია.
(მოკლედ ჩამოვაყალიბებ გეგმის სახით ფლიპ_ჩართზე.)
ტრენერი  მინი-ტრენინგის მუშაობის შესახებ ინფორმაციას აწვდის მონაწილეებს.
აცნობს ტრენინგის მიზანს,შინაარსს.
ფლიპ_ჩართი.
მარკერი.
20  წუთი
XI კლასის სახელმძღვანელოს, კერძოდ, რომანტიკოსთა შემოქმედების შესწავლისას წამოჭრილი პრობლემების მიმოხილვა.
 ინტერაქტიური მუშაობა:

ტრენერის მითითებით მონაწილეები ჯგუფში ასრულებენ დავალებას: 1)მეთერთმეტე კლასში წამოჭრილი პრობლემები;
2)რომანტიკოსთა შემოქმედების შესწავლისას წამოჭრილი პრობლემები;
3) ჩამოთვლილ პრობლემათა გამომწვევი მიზეზების პოვნა და დასახელება.

დაფა, ცარცი, მარკერი,
ფლიპ_ჩართი.
(XI კლასის სახელმძღვანელოს,  ამ სახელმძღვანელოდან ამოქსეროქსებულ საჭირო გვერდებს,სათანადო რაოდენობით, მოვიტან მე  )
20 წუთი
ინოვაციური მეთოდების დანერგვის მნიშვნელობა სასწავლო პროცესის უკეთ წარმართვისათვის.
ინტერაქტიური მუშაობა - გონებრივი იერიში.
ტრენერი სვამს კითხვებს:
ა) ინოვაციების შესახებ;
ბ) ინოვაციური მეთოდების დადებითი და უარყოფითი მხარეების შესახებ.

დაფა, ცარცი, მარკერი, ფლიპ_ჩართი.


საჭირო დრო
თემა
მეთოდი/აქტივობა
აქტივობის აღწერა
სასწავლო რესურსი
20  წუთი
,,ნიკოლოზ ბარათაშვილის რომანტიკული სული სიტყვაში,მუსიკასა და ილუსტრაციაში“ (მეთერთმეტე კლასის სახელმძღვანელო);



მინი-ლექცია:
პრეზენტაცია:



ტრენერი ატარებს მინი-ლექციას პრეზენტაციის გამოყენებით
კომპიუტერი, პროექტორი;
 
10  წუთი
უკუკავშირი.
მინი-დისკუსია;
კითხვა-პასუხი.
პრეზენტაციის საანალიზოდ მონაწილეებს დავუსვამ კითხვებს:
1)      რა იყო საინტერესო და რით?
2)      რამდენად შეძლებთ  პრობლემების გადაჭრას ამ მეთოდის საშუალებით ?
3)      რა პრობლემებს შეიძლება წავაწყდეთ მითითებული მეთოდის გამოყენების დროს?

დაფა, ცარცი, მარკერი, ფლიპ_ჩართი.





45 წუთი
სამოდელო გაკვეთილი თემაზე: “ ინოვაციური მეთოდები: ნიკოლოზ ბარათაშვილის რომანტიკული სული სიტყვაში,ილუსტრაციასა და მუსიკაში“
ჯგუფური მუშაობა


მასწავლებელი მონაწილეებთან ერთად ატარებს სამოდელო გაკვეთილს.
სამოდელო გაკვეთილის ეტაპები:
1)მსმენელებს დავყოფთ ოთხ-ხუთკაციან ჯგუფებად.(სულ ხუთი-ოთხი ჯგუფი.);        (1-2 წთ.)
2) თითოეულ ჯგუფს ვუნაწილებ სათანადო ტექსტს XI კლასის სახელმძღვანელოდან;       (1-2 წთ.)  
3)ვთხოვ ჯგუფებს გააანალიზონ ლექსები მითითებული სქემის მიხედვით: თემა__ არგუმენტი; იდეა__ არგუმენტი; ინტერპრეტაცია__ არგუმენტი; სურათით, ილუსტრაციით, გადმოცემული შთაბეჭდილება(ნახატი; ჩანახატი); მელოდია,რომელსაც შეუსაბამებდით მოცემულ ტექსტს;(მელოდიებს მოვასმენინებ ტექსტების დანაწილების დროს) მუშაობის პროცესში ჩართულებს მიეცემათ შესაძლებლობა მოსმენილიდან აირჩიონ სასურველი და პრეზენტაციის დროს დაასაბუთონ, რატომ გააკეთეს ეს არჩევანი;  (20 წთ.)
4) ჯგუფების პრეზენტაცია;  
                                           (15-20 წთ.)
5) შეფასება რუბრიკის მიხედვით.
შეფასების რუბრიკა წარმოდგენილი ექნებათ ჯგუფებს.                                                              
ფლიპ_ჩართი,
ფერადი მარკერები;

მელოდიების ჩანაწერები წარმოდგენილი მექნება ე.წ. ჩიპით.
( კლასიკური მუსიკის ნიმუშებიდან აღებული ოთხი-ხუთი მელოდია).













დანართი 3.


15 წთ.
შესვენება

შესვენება



საჭირო დრო
თემა
მეთოდი/აქტივობა
აქტივობის აღწერა
სასწავლო რესურსი
20  წუთი
სამოდელო გაკვეთილის  განხილვა


განხილვა, კითხვა-პასუხი.


სამოდელო გაკვეთილის განსახილველად გავიხსენებთ გაკვეთილის თითოეულ ეტაპს.
ა) ვთხოვ მსნელებმა გამოყონ მათთვის განსაკუთრებული სირთულე, თუ ასეთ სირთულეს რეალურად წააწყდნენ მუშაობის პროცესში;
ბ) აღნიშნონ სამოდელო გაკვეთილის დადებითი და უარყოფითი მხარეები;
გ) შეესაბამება თუ არა მათ მიერ შესრულებული სამუშაო ე.ს.გ. სტანდარტის მოთხოვნებს და ავითარებს თუ არა იმ უნარებს, რასაც მიზნად ვისახავთ ამ კონკრეტული გაკვეთილით.

დაფა  მნიშვნელოვანი საკითხების ჩანიშვნისთვის.
(შესაძლოა  ფლიპ_ჩართისა და
ფერადი მარკერების გამოყენებაც)


15 წთ.
უკუკავშირი
(გამოხმაურება)
შეჯამება
დისკუსია: მოცემული ინოვაციური მეთოდი,
უკუკავშირის ცხრილის შევსება
მასწავლებელი სვამს სადისკუსიო კითხვას:
-         რამდენადშესაძლებელია აღნიშნული ინოვაციური მეთოდის ეფექტური გამოყენება?

მონაწილეები ავსებენ  უკუკავშირის ცხრილს.
დანართი 1.
10  წუთი
სამუშაო შეხვედრის შეფასება
ცხრილის შევსება
მასწავლებელი მონაწილეებს სთავაზობს ცხრილის შევსებას.მონაწილეები ავსებენ  შეფასების ცხრილს.
დანართი 2.

                                             უკუკავშირის ცხრილი                               დანართი 1.
  
N
გაკვეთილი იყო საინტერესო , რადგან...
გავიგე და ძალიან მომეწონა ის, რომ.....
იყო ძალიან რთული, რადგან...
1



2



3



4




                            სამუშაო შეხვედრის შეფასების ცხრილი                         დანართი 2.
შეხვედრის დრო და ადგილი:  _______________________________________________________________________
შეხვედრის თემა: ___________________________________________________________________________________
                            ( გთხოვთ შეაფასოთ შეხვედრა ხუთბალიანი სისტ ემით  და შემოხაზოთ სასურველი ქულა;                                           
                                                                                                                                                     1_ ძალიან სუსტი,    5_ ძალიან კარგი)
1
შეხვედრა იყო ორგანიზებული სათანადო მასალებითა და სივრცით.
   1;
   2; 
   3;
   4;
   5.
2
თრენერ-მასწავლებლის მიერ შესრულებული სამუშაო .
( მეთოდი,პრეზენტაცია,განმარტების სიცხადე და ხარისხი, მსმენელებთან მუშაობა და ურთიერთობა ჯგუფებთან,დასკვნებისა და შეჯამების ხარისხი).
   1;
   2; 
   3;
   4;
   5.
3
სამოდელო გაკვეთილის შინაარსი, მეთოდოლოგია, აქტივობების შესაბამისობა დასახულ მიზნებთან, დროის განაწილება.
   1;
   2; 
   3;
   4;
   5.




                                                         შეფასების რუბრიკა                                 დანართი 3.

ქულები და კრიტერიუმები
წარმატებით
9-10
კარგად
7-8
საშუალოდ
4-6
სუსტად
1-3
გამართული და სწორი მეტყველება
 
 
 
 
სათქმელის ნათლად და ლოგიკურად გადმოცემა
 
 
 
 
კონტაქტი აუდიტორიასთან
 
 
 
 
მრავალფეროვანი და საინტერესო მასალა
 
 
 
 



No comments:

Post a Comment